Monday 23 January 2012

Pertemuan Kekesalan dan Keseronokan

~Happy Chinese New Year~

Mlm sebelum tahun baru cina, aku ade satu kisah indah dalam hidupku yg selama ni aku cari2. Namun, dari segi rasionalnya, ianya perkara yg penuh dgn kekesalan. Aku masih rasa kesal dgn kehidupan ku ini, namun aku juga manusia biasa yg melakukan kesilapan. 

Aku dan Dia. Kitorg bru je kenal, namun hari ini dia berjanji nak dating ngan aku kt KL. Aku setuju memndangkan aku agak free hari ni. Namun, macam bese la.. aku akan moody kalau org ajak aku kuar, dan membatalkan pertemuan di saat2 akhir. Urghhhh...Rase hati ni seumpama dipermainkan. Namun aku bersabar. Kami hnya berbual di telefon. Sedang aku pula berada di sekitar KL sentral. 

macam mana ni..awak da janji nk jumpa saya!! 

awak, bukan saya nk batalkan pertemuan ni, tp my sis ajak pergi shopping n paksa saya temankan die...

tapi kan kita da janji nk jumpa hari ni? kenapa awak x bgtaw akak awak tuh je..

mmg la, tp akak saya xley pegi shupping sorg2..kesian plak kt die...kalo die g shupping, saya kene ade, sbb ley tolg die angkat brg skit2...mklumlah, akak saya tuh kalo shopping penuh tgan die nanti. awak, so sorry sgt. 

erm, mmg betul lah kan status yg pernah saya post kn dlu... (aku cuba merungkaikan kembali sbb2 knp die tetiba nk sgt jumpa aku, sebelum ini pernah aku postkn satu status ~
"why so hard juz 2 hav a date.... im giv up..now open up to any possibilities."
Aku agak terkilan dan ternyata die benar2 rasa bersalah. 

awak!! mintak maaf, saya mmg bersalah gila ni. saya tak ptut buat awak macam ni.

perbualan kami berpanjangan sehingga kami mula bercanda dan bergurau. Dia mmg sgt caring dan sgt pandai mangambil hati. Aku hanya tersenyum sepanjang aku berada di KL sentral petang tuh. Namun, dalam hati ni masih tersimpan keinginan untuk bertemu dengannya. Aku masih mencuba.

awak, saya betul2 nk berjumpa dgn awak ni.. 

baiklah, awak datang rumah saya malam ni. Dekat area ******* ***** ****** ****

xpe ke?? awak tinggal dengan siapa...

saya tinggal dengan kakak saya, tapi kakak saya jrg balik rumah, dia selalu buxy dgn kerja. tpi awak kene naik KTM dan turun kt stesen ni sebelum pukul 11. Sbb saya dpt on-call dr tempat keje suwoh saya dtg skrg. Saya mmg betol2 x dpt jumpa awak..

Entah macam mana, tetiba dia sendri mencadangkan aku untuk dtg ke tempat keje dia. Setelah masing2 bersetuju, aku pon dtg sndiri naek bas. Sanggup bersusah payah walaupon bru je berkenalan..Hahaha, Aku ni mmg cepat gila bayang. Setelah smpi ditempat kerja dia, kami masih sempat bercanda dan bergurau, seolah olah dah kenal lama. Dia sgt sweet. Aku sanggup tgu die habis keje pukul 11, walaupon aku dilanda kebosanan bile die terpaksa mengadap kerjanya. Tidak sangka die mempelawa aku untuk tidur sekali dirumahnya. Dia  mnyuruhku untuk tidur di ruang tamu sementara menuggu hari esok. 

Seperti yg dijanjikan, aku dtg kerumahnya.. Namun aku sendiri sempat bergurau dan menyatakan keinginan utk tidur bersamanya didalam bilik. Oh, tenyata apabila berdua pasti ada yg ketiga. Aku jadi serba salah dan sedikit kegusaran melanda, namun die nmpk tenang dan mengingikan sesuatu dari ku.. Malam itu aku melihat keluar tingkap. Pemandangan sekitar kawasan ini dari aras 7 sgt indah dengan kelipan lampu neon bertebaran di segenap pelusuk ruang. Selepas itu, huh!!! 
aku umpama berada di alam fantasi. Dia seakan akan memahami diriku ini.. namun jauh disudut hati ku, apa yg telah aku lakukan ini...ahh, sesungguhnya nikmat dunia yg sementara ini telah membawa ku menjalani kehidupan yg penuh dgn dosa. Apakan daya, iman ku bgitu kurg utk menapis perkara yg diluar dugaan. 

Namun, malam itu adalah satu-satunya peristiwa yg tidak dpt kulupakan. 

11 comments:

-Incek Fik- said...

Uihhss..

kenapa jalan cerita tergantung ni?


*semoga iman kita tak senipis buih di lautan yang mana kalau kau tiup sikit jer, pecah dan hilang ditelan arus dunia

Si Pensel said...

hurm...thnks for the comment..

-Incek Fik- said...

ceh ko ni..

aku tengah khusyuk baca sampai perenggan last, tetibe ada pulak part yang aku kena imaginasi sendiri kehkehkehh...


bakat berkarya kau ni boleh diserapkan dalam penulisan novel.


nanti try la, oryte? :)

Si Pensel said...

insyaAllah ~ tp aku x minat berkarya sgt...hik3...

si robot comel said...

aku dah terbayang-bayang dah dia tu,waaaaa

si robot comel said...

dia tu perempuan kan? :P

Si Pensel said...

haahahaha...oh, dia agak agresif..kah3....

vampire's lovex said...

ayokkkkkk....ko buat ape hah???


hahahaha...

Si Pensel said...

aku taw aku salah... aku agak menyesal sebenarnya.. aku harap aku x ulangi perkara sebegini :)
hurm, kene kawin cepat ni..adoi

Akim Iqbal said...

Ihik ihik ihik

si ngokngek said...

cepat-cepatlah kawen,jgn lupa jemput erk..lalala


:realiti ka konspirasi ja nih...eerr